روستای سرآب بیز

روستای سرآب بیز


ماه شعبان، سرشار از عطر پیامبر مهربانی

صدای پای ماهی می آید که از عطر محمد (ص)  سرشار است.  پیامبر رحمتی که این ماه را ماه خود خواند و همو از ما خواست تا او را در این ماه یاری کنیم.

جانشین و برادر، این پیام آور مهر، امیر  مومنان نیز در بیانی نورانی فرمود: «از زمانی که ندای رسول حق را -_که همگان را بر روزه این ماه  فرا می خواند_ شنید م هیچگاه روزه این ماه را ازدست نداده و در تمام عمرنیز آن را  از را ازدست نخواهم داد. اگر خوا بخواهد.

این ماه، ماه  مناجات است مناجات نورانی شعبانیه
 عاشقانی هستند که  به واسطه  مناجات آسمانی و  شریف ماه شعبان مشتاقانه این ماه را به انتظار نشسته اند. 
مناجاتی سرشار از شور، عشق و امید. مناجاتی که نزدیکی و صمیمیت خدا را معنا می کند و شبهه ها، تردید ها و رخوت ها  را به یقین، امنیت و حرکت  مبدل می سازد.

مضامین عالی این مناجات آنقدر آسمانی، اصیل و فطری است که تداعی معانی بلند آن در سایر ماه های سال نیز، وجود آدمی را سرشار از نور و سرور روحانی می کند . آنجا که می فرماید: « پروردگارا! دیدگان  قلب های مار را با نور نگاه آن به حضرتت روشن ، بفرما تا آن گاه که چشم های دل ، پرده ها و مانع های نوری را پاره کرده و به معدن بزرگی برسد و روح های ما به عزت پاکیت وصل شود.»

راستی قلب ما چشم دیدن نور را دارد؟  پرده های نوری چیست؟  و معدن بزرگی که در پوشش پرده های نوری است کدام است؟

این مناجات، یکی از نوادر ارمغان های آل محمد (ص) است که در اختیار اهلش قرار گرفته و روح و دل دوستداران آن را با عطر اندیشه های ناب و اصیل معطر و سرزنده می کند . ماه شعبان، ماه روزه، دعا و مناجات، روز های پنجشبه این ماه نیز برای اهلش ، مجالی زیبا ودوست داشتنی برای تقرب به حق است. روزهایی بی بدیل، مغتنم و اسرار آمیز.

امیرالمومنین (ع)  فرمودند: «در هر پنجشنبه شعبان ، آسمان ها زینت شده و آنگاه فرشتگان عرض می کنند: خدای ما ! روزه داران شعبان را ببخش و بیامرز و دعایشان را اجابت فرما . بنابراین کسی که دو رکعت نماز بجا آورد که در هر رکعت سوره فاتحه را یک با و قل هو الله  احد را صد بار بخواند و بعد از سلام دادن صد بار بر پیامبر (ص) درود فرستد خداوند تمام خواسته های دینی و دنیایی او را برآورده می فرماید . و کسی که یک روز آن را روزه بگیرد خداوند بدن او را بر آتش حرام می کند.»

روز سوم این ماه روز میلاد با سر سعادت امام حسین (ع) است روز میلاد یکی از پاک ترین انسان های روی زمین. روزی که بر قدر و ارزش این ماه افزوده و بهجت و روحانیت این ماه عزیز را مضاعف کرده است.

 نیمه شعبان نیز را ولادت منجی عالم بشریت است و این ماه را زینتی فاخر داده و آن را چون نگینی درخشان در نظر اهل معرفت ارجمند و گرامی ساخته است.  زمانی شریف، معنوی و روحانی که گفته اند از شبهای قدر و شب تقسیم رزق ها و عمرها است.

این روز را بهترین بهانه برای زیارت حسین شهید خوانده اند . روزی که  با زیارت عاشقانه آن امام عاشقان  جان و دل شیعه او  با عباراتی آسمانی تا آسمان پاکی ها اوج می گیرد.

یکی دیگر از اوقات مهم ماه شعبان برای سالک الی الله آخرین جمعه آن است. از کتاب «عیون» از عبدالسلام بن صالح هروی نقل شده که می گوید: « در آخرین جمعه شعبان به دیدن ابی الحسن علی بن موسی الرضا (ع) رفتم، حضرت فرمودند: « اباصلت ! بیشتر شعبان گذشت و این آخرین جمعه آن است. کوتاهی گذشته خود را در این ماه جبران کن. بسیار دعا و استغفار کن و خیلی قرآن بخوان واز گناهانت توبه کن تا وقتی که ماه رمضان می آید مخلص برای خدا باشی و هیچ کینه ای از مومنی در دلت نباشد مگر این که آن را از بین ببری و از هر گناهی که انجام می دهی دست بردار. تقوای خدا را پیشه کن و درنهان و آشکارت به او توکل کن و کسیکه به خدا توکل کند خدا برای او کافی خواهد بود. و در بافیمانده این شهر این دعا را زیاد تکرار کن « خدایا اگر در این مدت که از شعبان گذشته ، مارا نبخشیده ای در مدتی که از آن مانده ما را بیامرز ، زیرا خداوند متعال به احترام ماه رمضان در این ماه افراد زیادی را از آتش رها می کند.

روزه سه روز آخر ماه شعبان برای کسی که تمام این ماه را روزه نگرفته فضیلتی دارد که سزاوار نیست مراقب آن، آن را ترک کند. صدوق از امام صادق (ع) روایت نموده است: «کسی که سه روز آخر شعبان را روزه گرفته و آن را به ماه رمضان وصل کند خداوند روزه دو ماه پی در پی برای او می نویسد.»

ماه شعبان ماه صلوات شعبانیه نیز هست دعایی عالیه المضامین  که درهر نیم روز از  هر یک از روزهای این ماه خوانده می شود.

دعایی شریف که در آن قدر، شان، جایگاه و رفعت بلند امامان رحمت، رافت، یکتاپرستی، حق آوری، حق آغازی و حق گویی به زیبا ترین وجه تبیین می شود.

ما نیز همراه با تمامی عاشقان سیره پاک امامان و به تاسی از شیوه پسندیده آنان این مناجات را زمزمه می کنیم و برای تمامی مسلمانان جهان در این ماه شریف سعادت، سلامت و سرافرازی آرزو داریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: اسماعیل گشتاسب ׀ تاریخ: یک شنبه 19 ارديبهشت 1395برچسب:ماه رخمت و مغفرت،شعبان،ماه پیامبر اسلام, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , sarabiz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com